پرش به محتوا
applytalkshow
Home
اپلیکیشن فی یا هزینه اپلای چیست؟

علاقه‌مندان تحصیل در خارج از کشور باید در نظر داشته باشند که پروسه تحصیل و اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی دارای هزینه هایی است که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در اپلای دانشگاه، پرداخت اپلیکیشن فی است. آیا می‌دانید اپلیکیشن فی چیست و به چه دلیل باید آن را پرداخت کنیم؟ آیا راهی وجود دارد که از پرداخت آن اجتناب کنیم؟

این هزینه بیشتر در دانشگاه های کانادا و آمریکا دریافت می شود. پس از اقدام برای اپلای، انتخاب دانشگاه، مکاتبه با اساتید و پرکردن فرم آنلاین دانشگاه، در مرحله آخر باید تمامی مدارک و سوابق تحصیلی خود اعم از :SOP، توصیه‌نامه، مدارک زبان، ریزنمرات تحصیلی و … را جهت ارزیابی برای دانشگاه مربوطه ارسال (Submit) کنید. دانشگاه‌، هزینه‌ای را جهت بررسی و ارزیابی مدارک از شما دریافت می‌کند، به این مبلغ در اصطلاح اپلیکیشن فی (Application Fee) می‌گویند. این هزینه معمولا غیر قابل بازگشت می باشد.

همانطور که اشاره کردیم هر دانشگاه جهت پذیرش شما نیاز به ارزیابی و بررسی مدارک شما دارد تا بتواند صلاحیت شما را جهت اپلای تایید کند. یکی از دلایل اصلی برای دریافت اپلیکیشن فی، رسمی کردن درخواست متقاضی و هدر نرفتن زمان کارشناسان جهت بررسی مدارک است. از آنجا که متقاضیان پذیرش تحصیلی می‌توانند به‌صورت همزمان برای چندین دانشگاه‌ مدارک خود را بفرستند، اگر این پروسه به صورت رایگان صورت بگیرد، دانشگاه‌ها ملزم به پرداخت هزینه‌هایی جهت بررسی مدارک خواهند شد، درنتیجه پرداخت این مبلغ بر عهده متقاضی تحصیل گذاشته شده تا با دقت و جدیت بیشتری در این امر اقدام کند.

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی به چه شکل است؟

برای پرداخت اپلیکیشن فی باید از طریق کارت‌های اعتباری نظیر: مسترکارت، ویزاکارت، کردیت‌کارت، پی‌پال و … اقدام کنید. با توجه به تحریم‌های موجود در ایران و عدم دسترسی ایرانیان به سیستم بانک‌های جهانی می‌توانید هزینه مربوط را از طریق شرکت‌های واسطه‌ در ایران مانند صرافی‌ها و … یا از طریق دوستانی که در خارج‌ از کشور دارید پرداخت کنید.

  • معمولا پس از پرداخت هزینه اپکلیکشن فی، این امکان وجود دارد که اپلیکیشن خود را مجددا بررسی و سپس آن را ارسال (Submit) کنید. توصیه می‌کنیم پس از پرداخت Application Fee یکبار اطلاعات تکمیل شده‌ی خود را مرور کرده و سپس ارسال کنید. توجه داشته باشید پس از ارسال اپلیکیشن امکان تغییر اطلاعات آن وجود ندارد.
  • تاریخ ددلاین (Deadline) پرداخت اپلیکیشن فی به این معناست که شما تا پایان آن تاریخ به وقت کشور محل قرارگیری دانشگاه فرصت دارید تا اپلیکیشن خود را ارسال (Submit) کنید.
  • در صورت عدم ارسال فیش پرداختی اپلیکیشن فی مدارک شما از سمت دانشگاه مورد نظر مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
  • در صورتی که بورسیه تحصیلی دریافت کنید و بورسیه شما به اندازه‌ای باشد که بتواند هزینه‌های کالج یا دانشگاه را به اندازه‌ی کافی پوشش دهد، از پرداخت Application Fee معاف خواهید شد.
دانشگاه هزینه اپلیکیشن فی به دلار آمریکا
دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو آمریکا ۱۰۵ $
Arkansas Baptist College ۱۰۰ $
دانشگاه استنفورد آمریکا ۹۰ $
دانشگاه کلمبیا آمریکا ۸۵ $
دانشگاه دوک آمریکا ۸۵ $
دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی آمریکا ۸۵ $
دانشگاه سیراکیوز آمریکا ۸۵ $
University of North Carolina—Chapel Hill ۸۵ $
University of Southern California ۸۵ $
Wodbury University (CA) ۸۵ $
کالج بوستون ۸۰ $
دانشگاه بوستون آمریکا ۸۰ $
دانشگاه براندایس آمریکا ۸۰ $
دانشگاه کرنل آمریکا ۸۰ $
کالج دارتموث آمریکا ۸۰ $
دانشگاه جرج واشینگتن آمریکا ۸۰ $
دانشگاه نیویورک آمریکا ۸۰ $
دانشگاه کانکتیکات آمریکا ۸۰ $
دانشگاه ماساچوست آمهرست آمریکا ۸۰ $

لیست کالج و دانشگاه‌های آمریکا که بالاترین هزینه اپلیکیشن فی را دریافت می‌کنند

کدام دانشگاه‌ ها اپلیکیشن فی دریافت نمی کنند؟

پرداخت هزینه‌های گزاف برای ثبت درخواست در دانشگاه‌ها، سبب شده بسیاری از افراد از اقدام برای اپلای منصرف شوند. اما در این میان دانشگاه‌هایی هم وجود دارند که می‌توانید بدون دغدغه و پرداخت هزینه، برای اپلای اقدام کنید. مزیت این دانشگاه‌ها این است که دیگر نگران از دست رفتن هزینه خود نیستید و در صورت عدم پذیرش می‌توانید به راحتی از آن دانشگاه عبور کرده و به سراغ دانشگاه دیگری بروید. بعضی از دانشگاه ها هم در سایت خود اعلام میکنند که در صورت قبل از اپلای از یک تاریخ مشخص اپلیکیشن فی را وئیو (waive) یا لغو می کنند. ما درتلاش هستیم در راستای کمک به هموطنانمون که با مشکلات ارزی روبه رو هستند لیست این دانشگاه ها در سایت اپلای تاک شو اعلام کرده تا کمکی هرجند کوچک برای شما ارائه دهیم

لیست دانشگاه هایی که این هزینه را لغو کرده اند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *