پرش به محتوا
applytalkshow
Home
ساده ترین راه های مهاجرت به کانادا
از سال 2022 تا 2024، کانادا پذیرای بیش از 1.3 میلیون مهاجر جدید خواهد بود! راه های زیادی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد.

ساده ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا در سال 2023

ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا بستگی به مشخصات منحصر به فرد شما یا ارتباطات شما با این کشور دارد. لازم به ذکر است که در این راه باید شما صبور بوده و قدرتمند به هدف خود حرکت کنید. در حالی که ممکن است درخواست برای برخی از برنامه ها برای شما آسان تر باشد، این روند طولانی است و مراحل زیادی را شامل می شود.

در حالی که مهاجرت به کانادا نیاز به سرمایه گذاری مالی و عاطفی قابل توجهی دارد، نتیجه نهایی ارزش آن را دارد. کانادا همواره از نظر کیفیت زندگی  در میان بهترین کشورها قرار دارد و به دلیل نگرش مثبت خود نسبت به مهاجرت شناخته شده است .

این چهار مورد از محبوب ترین راه های متقاضیان خارج از کشور برای مهاجرت به کانادا در سال 2023 است:

شماره 1 – اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سریع ترین و محبوب ترین برنامه مهاجرتی کانادا است. داوطلبانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام می کنند می توانند به محض شش ماه اقامت دائم دریافت کنند.

تا سال 2025، کانادا قصد دارد نیم میلیون تازه وارد را دعوت کند. که درصد زیادی از آن از طریق یکی از سه جریان اکسپرس اینتری می آید:

  • کارگر ماهر فدرال  (FSW)؛
  • کلاس تجربه کانادا  (CEC)؛ و
  • مشاغل ماهر فدرال  (FST)

سیستم اکسپرس انتری شامل ارسال یک نمایه آنلاین است که توسط سیستم رتبه بندی جامع کانادا (CRS) امتیاز می گیرد. برای ارسال نمایه اکسپرس انتری، ابتدا باید واجد شرایط یکی از سه جریان فدرال بالای کانادا باشید. سپس دولت کانادا  دعوت نامه هایی را برای درخواست  اقامت دائم برای کاندیداهای بالاترین رتبه در استخر اکسپرس انتری صادر می کند.

فرآیند اکسپرس اینتری ممکن است ساده ترین راه برای آمدن به کانادا برای کاندیداهایی باشد که واجد شرایط ارسال مشخصات هستند. رسیدن به CRS در قرعه کشی فدرال می تواند دشوار باشد. با این حال، تنها با قرار گرفتن در جمع نامزدها، می توانید برای اقامت دائم استانی نامزد شوید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری به طور معمول حدود 2300 دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود 4500 دلار کانادا برای یک زوج است. این شامل وجوه تسویه حساب نمی شود   که باید به عنوان بخشی از شرایط واجد شرایط بودن نیز نشان داده شود، که بسته به اندازه خانواده متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارسال نمایه و نحوه افزایش رتبه خود در استخر، از صفحه اکسپرس انتری ما دیدن کنید  .

دریابید که آیا واجد شرایط ورود به اکسپرس اینتری هستید یا خیر

شماره 2 – برنامه های نامزد استانی

در طول همه‌گیری، استان‌ها به انتخاب کارگران خارج از کشور برای اقامت دائم کانادا ادامه دادند. تا سال 2025، کانادا قصد دارد از 117500 مهاجر جدید از طریق PNP استقبال کند.

برنامه های نامزدی بیشماری توسط ده استان و سه منطقه کانادا ارائه شده است. هر PNP معیارهای واجد شرایط منحصر به فرد خود را دارد. بسیاری از PNP ها برای درخواست نامزدی نیاز به اتصال به استان دارند. با این حال، برخی از برنامه ها وجود دارد که از کاندیداهای خارج از کشور صرفاً بر اساس توانایی آنها در پاسخگویی به نیازهای بازار کار استان دعوت می کند.

هر PNP زمان پردازش برنامه خاص خود را دارد. پس از دریافت نامزدی، نامزدهای PNP باید برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهند. زمان مورد نیاز برای پردازش درخواست اقامت دائم به این بستگی دارد که آیا PNP با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کار می کند یا خیر.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق PNP معمولاً مانند اکسپرس اینتری است و بسته به استان، هزینه های اضافی نیز دارد. برخی از استان ها برای پردازش برنامه های PNP هزینه ای دریافت نمی کنند، در حالی که برخی دیگر مانند انتاریو می توانند تا 1500 دلار کانادا را دریافت کنند.

شماره 3 – مهاجرت تجاری

اگر تجربه مدیریت یا مالکیت کسب و کار خود را دارید، ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا می تواند از طریق یک برنامه مهاجرت تجاری فدرال یا استانی باشد.

دولت فدرال برای افرادی که قصد دارند   در کانادا  خوداشتغال شوند یا  کسب و کاری در کانادا راه اندازی کنند، برنامه های مهاجرتی ارائه می دهد.

همچنین چندین PNP خاص برای نامزدهای خارج از کشور وجود دارد که علاقه مند به راه اندازی یک تجارت در یک استان خاص کانادا هستند.

برنامه های مهاجرت تجاری معمولاً نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در شرکتی است که قصد دارید در کانادا راه اندازی کنید. مقدار مورد نیاز بستگی به برنامه ای دارد که شما به آن علاقه دارید. بسیاری از PNP ها برنامه های کارآفرینی منطقه ای دارند که به سرمایه گذاری کمتری برای نامزدهای علاقه مند به راه اندازی یک کسب و کار در یک منطقه کم جمعیت نیاز دارند.

شماره 4 – حمایت مالی

اگر یک عضو خانواده واجد شرایط دارید   که  مقیم دائم  یا شهروند کانادا باشد، حمایت مالی خانواده احتمالا ساده ترین راه برای شما برای مهاجرت به کانادا خواهد بود.

کانادا چندین برنامه مهاجرتی ارائه می دهد که به ساکنان دائمی و شهروندان این فرصت را می دهد تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. امسال، کانادا قصد دارد از 105000 اقامت دائم جدید از طریق برنامه های حمایت مالی خانواده استقبال کند.

اگر همسر، فرزند یا نوه شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، ممکن است واجد شرایط حمایت از خانواده باشید.

حمایت مالی از یک خویشاوند معمولاً حدود 1135 دلار کانادا هزینه دارد. در صورتی که اسپانسر در کبک اقامت داشته باشد یا قصد اقامت در آن را داشته باشد، هزینه های اضافی اعمال خواهد شد.

زمان پردازش درخواست حمایت مالی به عضوی از خانواده که از شما حمایت مالی می کند بستگی دارد. برای  حمایت از همسر ، رسیدگی به درخواست‌ها از ابتدا تا انتها معمولاً 12 ماه طول می‌کشد.

مروری بر برنامه های مهاجرت کانادا

بیش از 80 راه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد! ما دسته بندی های گسترده ای از مهاجرت به کانادا را در تلاش برای ساده نگه داشتن همه چیز برای خوانندگان خود بیان می کنیم.

گزینه های مهاجرت اقتصادی و تجاری

گزینه های مهاجرت اقتصادی و تجاری برای متخصصانی است که دارای مهارت هایی هستند که از اقتصاد کانادا پشتیبانی می کند. هر برنامه در صلاحیت های مورد نیاز بسیار متفاوت است، بنابراین هیچ توضیحی برای همه امکان پذیر نیست. 

دسته بندی های مهاجرت اقتصادی و تجاری عبارتند از:

  • برنامه های نامزد استانی
  • اکسپرس اینتری
  • مهاجرت کبک
  • برنامه های سرمایه گذار
  • برنامه های کارآفرین و خوداشتغالی
  • سایر کلاس‌های مهاجرت فدرال مانند برنامه مراقبت‌کنندگان ، خلبان مهاجرت اقیانوس اطلس ، پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی و آزمایشی کشاورزی-غذایی نیز گزینه‌های زیر چتر مهاجرت اقتصادی به کانادا هستند.

حمایت خانواده

اسپانسرشیپ خانواده یک دسته از مهاجرت است که برای اعضای خانواده شهروندان کانادایی و مقیم دائمی در دسترس است.

اعضای خانواده واجد شرایط حمایت مالی عبارتند از:

  • همسر یا شریک زندگی مشترک
  • فرزند وابسته (خوانده یا بیولوژیک)
  • پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ

در برخی شرایط، ممکن است واجد شرایط حمایت مالی از سایر اعضای خانواده خارج از دسته‌های ذکر شده در بالا باشید. اگر هیچ بستگان واجد شرایط دیگری برای حمایت مالی ندارید، می توانید از اعضای خانواده زیر حمایت مالی کنید:

  • برادر یا خواهر یتیم
  • خواهرزاده یا خواهرزاده یتیم
  • نوه یتیم

مهاجرت بشردوستانه و پناهندگان

کانادا به عنوان یک رهبر در پذیرش پناهندگان جدید و سایر مهاجران به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه از شهرت بین المللی برخوردار است . بخش قابل توجهی از هدف سالانه مهاجرت کانادا به پذیرش پناهندگان اختصاص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *