پرش به محتوا
applytalkshow
Home
راهنمای اکسپرس اینتری Express Entry کانادا

اکسپرس انتری سریع ترین و محبوب ترین راه برای اقامت دائم برای مهاجرانی است که به دنبال یک زندگی جدید در کانادا هستند.

کانادا سالانه پذیرای بیش از 250000 مهاجر اقتصادی از طریق سیستم اکسپرس انتری است.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای سازماندهی و پردازش درخواست های کارگران ماهر که مایل به مهاجرت به کانادا و کسب وضعیت اقامت دائم کانادا هستند استفاده می شود. این سیستم سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال را مدیریت می کند:

  1. کارگر ماهر فدرال (FSW)
  2. مشاغل ماهر فدرال (FST)
  3. کلاس تجربه کانادا (CEC)

چگونه می توانم برای اکسپرس اینتری اقدام کنم؟

درخواست برای اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله ای است. اولین قدم این است که مشخصات خود را ارسال کنید که به مدارک زیر نیاز دارد:

  • نتایج آزمون زبان
  • گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی
  • گذرنامه یا سند مسافرتی

پس از ارسال مشخصات خود و دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا، باید درخواست اساسی تری ارائه دهید که شامل نامه های مرجع، مدارک هویتی اضافی، گواهی نامه های ترخیص پلیس و نتایج معاینه پزشکی است.

چه کسانی واجد شرایط اکسپرس اینتری هستند؟

افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا کالج، تجربه کاری ماهر و تسلط متوسط ​​به زبان انگلیسی و/یا فرانسوی هستند، کاندیدهای اکسپرس اینتری ایده آل هستند.

برای ارسال نمایه از طریق سیستم اکسپرس اینتری، نامزدها باید شرایط واجد شرایط بودن یکی از سه برنامه فدرال را نیز داشته باشند:

  • کارگر ماهر فدرال (FSW)
  • مشاغل ماهر فدرال (FST)
  • کلاس تجربه کانادا (CEC)

شرایط اکسپرس اینتری چیست؟

به طور کلی، برای واجد شرایط بودن برای درخواست اکسپرس اینتری به عنوان یک کارگر ماهر، باید:

  • حداقل یک سال، در 10 سال گذشته، تجربه کار مداوم تمام وقت (یا معادل پاره وقت) در یک شغل ماهر داشته باشید.
  • قادر به نشان دادن حداقل نمره معیار زبان کانادایی (CLB) در یک آزمون زبان تایید شده در زبان انگلیسی یا فرانسوی باشید.
  • تحصیلات تکمیل شده پس از متوسطه که بر اساس استانداردهای کانادایی با ارزیابی اعتبار تحصیلی ارزیابی می شود
  • اینها حداقل شرایط لازم برای اعمال سیستم اکسپرس اینتری کانادا به عنوان یک کارگر ماهر است. رعایت این شرایط به این معنا نیست که شما دعوت نامه ای برای درخواست اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد. کاندیداهایی با پروفایل های قوی تر همیشه از بین کاندیداهایی انتخاب می شوند که به سادگی حداقل شرایط را برآورده می کنند.

هزینه اکسپرس اینتری چقدر است؟

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری برای یک متقاضی مجرد حدود 2300 دلار کانادا و برای یک زوج حدود 4500 دلار کانادا است. تفکیک هزینه ها شامل

  • آزمون های زبان: هزینه متوسط ​​– 300 دلار
  • ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA): هزینه متوسط ​​- 200 دلار
  • بیومتریک: 85 دلار به ازای هر نفر
  • هزینه های دولتی: 1325 دلار برای بزرگسالان و 225 دلار برای کودک
  • هزینه معاینه پزشکی: هزینه متوسط ​​- 450 دلار برای بزرگسالان و 250 دلار برای هر کودک
  • گواهینامه های ترخیص پلیس: هزینه متوسط ​​- 100 دلار در هر کشوربرای ارسال نمایه اکسپرس انتری اولیه خود نیازی به هزینه دولتی نیست. هزینه ها تنها زمانی درخواست می شوند که از شما برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت شده باشد. علاوه بر هزینه های پردازش دولتی، در صورت درخواست از طریق PNP، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های مهاجرت استانی نیز داشته باشید.

همچنین باید توجه داشته باشید که مگر اینکه تحت برنامه کلاس تجربه کانادایی درخواست دهید یا یک پیشنهاد شغلی منظم داشته باشید، باید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از اسکان مجدد خود در کانادا دارید. این وجوه تسویه حساب هزینه ای نیست که به دولت پرداخت می شود، اما برای تایید ویزای اقامت دائم باید به آنها دسترسی داشته باشید. مبالغ به ازای هر خانواده در جدول زیر ذکر شده است:

تعداد اعضای خانواده  بودجه مورد نیاز
1  13757 دلار
2 17127 دلار
3 21055 دلار
4 25564 دلار
5 28994 دلار
6 32700 دلار
7 36407 دلار

برای هر یک از اعضای خانواده اضافی 3706 دلار

آیا برای اکسپرس اینتری به پیشنهاد شغلی نیاز دارم؟

برای اکسپرس اینتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. اکثریت قریب به اتفاق نامزدهای انتخاب شده برای اکسپرس اینتری، پیشنهاد شغلی رسمی کانادایی ندارند.

اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی دارید، این می تواند تا 200 امتیاز به امتیاز CRS شما اضافه کند.

اکسپرس اینتری چقدر طول می کشد؟

پردازش اکسپرس اینتری، از ارائه مشخصات اکسپرس انتری تا صدور ویزای اقامت دائم، کمتر از شش ماه طول می کشد . با این حال، همه پرونده ها به این سرعت پیش نمی روند. اگر دعوتنامه ای برای درخواست دریافت نکنید، نمایه اکسپرس انتری شما به مدت 12 ماه در گروه نامزدها فعال می ماند. اگر پس از 12 ماه دعوت نامه ای دریافت نکردید، می توانید دوباره نمایه خود را ارسال کنید و در استخر بمانید. برای تجزیه بیشتر:

نمایه شما به مدت 12 ماه در استخر اکسپرس اینتری معتبر خواهد بود
پس از صدور ITA، شما 60 روز فرصت خواهید داشت تا درخواست کامل اسناد درخواستی را ارائه دهید
هنگامی که مقامات مهاجرت درخواست کامل شما را دریافت کردند، ویزای اقامت دائم شما، IRCC ممکن است درخواست شما را در حدود شش ماه بررسی کند.

امتیاز اکسپرس اینتری چگونه محاسبه می شود؟

هنگامی که مردم به “امتیاز ورود اکسپرس” کانادا مراجعه می کنند، معمولاً به امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اشاره می کنند. کانادا از امتیاز CRS برای رتبه بندی نامزدها در استخر اکسپرس انتری با استفاده از یک سری عوامل استفاده می کند، از جمله:

سن؛
سطح تحصیلات؛
تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی؛
سابقه کار خارجی و کانادایی؛
عوامل همسر؛ و
اتصالات به کانادا

آیا امتیاز CRS پایین می آید؟

پیش بینی اینکه امتیاز CRS در آینده چگونه نوسان خواهد کرد غیرممکن است. هیچ وکیل یا مشاوری نمی تواند این را پیش بینی کند و همچنین نمی تواند تضمین کند که یک فرد با موفقیت اقامت دائم را از طریق سیستم اکسپرس اینتری دریافت کند.

علاوه بر این، با توجه به انتخاب بیشتر استان ها از مجموعه اکسپرس اینتری، امتیاز CRS یک نامزد اهمیت خود را از دست می دهد. در عوض، برنامه های نامزد استانی به دنبال نامزدهایی هستند که بتوانند بازار کار محلی یا شکاف های جمعیتی را پر کنند. این بدان معناست که کاندیداهایی که دارای مهارت های مورد تقاضا یا تجربه کاری هستند، هنوز هم می توانند در استخر اکسپرس انتری موفق شوند، حتی با نمره CRS پایین.

دولت کانادا همچنین به حرکت به سمت قرعه کشی های اکسپرس اینتری مبتنی بر مشاغل اشاره کرده است که می تواند امتیاز CRS را منسوخ کند.

چندین گزینه برای افزایش شانس افراد در استخر اکسپرس اینتری کانادا وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واجد شرایط بودن خود برای اکسپرس اینتری یا PNP، فرم ارزیابی آنلاین رایگان ما را تکمیل کنید .

چگونه می توانم امتیاز CRS خود را افزایش دهم؟

1. آیلتس را دوباره بگیرید

بهبود نمره آیلتس، راه شماره یک برای افزایش امتیاز است. نتایج خوب آیلتس به تنهایی می تواند شما را تا 160 امتیاز بگیرد.

اما اگر آیلتس و تحصیلات پس از متوسطه خوب داشته باشید می توانید 50 امتیاز اضافی دریافت کنید. آیلتس خوب و حداقل سه سال سابقه کار می تواند 50 امتیاز دیگر به شما بدهد.

برای واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری تحت برنامه کارگر ماهر فدرال، که حداقل 6.0 در هر توانایی زبان در آیلتس است، باید حداقل نمره معیار زبان کانادایی (CLB) 7 را کسب کنید. اما اگر بتوانید در تمام توانایی های زبانی CLB 9 را کسب کنید، می توانید فقط برای توانایی زبان خود به 260 امتیاز اکسپرس اینتری نگاه کنید.

همچنین می توانید هر چند بار که بخواهید در آیلتس شرکت کنید. حتی می توانید پس از ارسال نمایه خود به استخر، پروفایل اکسپرس انتری خود را با نتایج آزمون آیلتس جدید به روز کنید.

Canadim برای همه مشتریان اکسپرس اینتری ما به آموزش های آنلاین رایگان آیلتس دسترسی پیدا می کند تا به آمادگی برای شرکت در آزمون کمک کند. مواد رایگان یا پولی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما در آماده سازی کمک می کند.

نکته مهاجرت: ثبت نام کنید تا آیلتس خود را زودتر بگذرانید. به این ترتیب، اگر آن‌طور که می‌خواستید عمل نکنید، قبل از ارسال نمایه‌تان، زمان دارید که آن‌ها را دوباره بررسی کنید. همیشه می‌توانید نمایه خود را به‌روزرسانی کنید، اما اگر منتظر بمانید تا بعد از حضور در استخر امتیاز خود را بهبود ببخشید، ممکن است قرعه‌کشی‌ها را از دست بدهید.

2. تجربه کاری

از آنجایی که اکسپرس اینتری برنامه های کاربردی برای جریان های مهاجرت اقتصادی را مدیریت می کند، تجربه کاری شما بخش بزرگی از محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری شما است.

با این اوصاف، جمع آوری سال ها تجربه کاری بیشتر برای بهبود امتیاز اکسپرس اینتری، چندان آسان نیست.

نکته مهاجرت: اگر واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستید، یا اگر واجد شرایط هستید اما نمره رقابتی ندارید، ابتدا به عنوان دانشجو یا کارگر موقت به کانادا بیایید. تجربه کانادایی می تواند گزینه های بسیار بیشتری را برای مهاجرت به کانادا باز کند.

با این حال، بسیاری از کاندیداها از تجربه کاری که دارند تا حد امکان استفاده نمی کنند. اکسپرس انتری از ماتریس طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) برای اختصاص امتیاز به همه مشاغل استفاده می کند. انتخاب کد NOC مناسب یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش امتیاز است.

در صورت دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم، باید ثابت کنید که هر کد NOC که در تجربه کاری خود ادعا می کنید دقیق است، بنابراین نباید تجربیات خود را نادرست معرفی کنید.

با این اوصاف، ارزش آن را دارد که مدتی را صرف پیدا کردن کدهای NOC دقیقاً منعکس کننده تاریخچه شغلی خود کنید و در عین حال بیشترین امتیاز اکسپرس اینتری را به دست آورید.

طبقه بندی ماتریس NOC می تواند گیج کننده باشد، بنابراین مشورت با یک متخصص برای کشف کدهای NOC که می توانید ادعا کنید می تواند بسیار مفید باشد.

3. امتیاز همسر

ممکن است برای برخی از نامزدها صدق نکند، اما اگر همسر یا شریک معمولی دارید، ممکن است برخی از نکاتی را که می‌توانید ادعا کنید از دست داده باشید.

در اینجا سه ​​احتمال وجود دارد و ارزش بررسی همه آنها را دارد.

اول، همسر یا شریک زندگی شما ممکن است امتیاز بیشتری به شما بدهد. با شرکت مجدد در آزمون زبان، یا گرفتن یک ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) برای تحصیلات پس از دبیرستان، همسر یا شریک زندگی شما می تواند امتیاز اکسپرس اینتری شما را افزایش دهد.

دوم، شما ممکن است به عنوان یک متقاضی مجرد امتیاز بالاتری داشته باشید. از آنجایی که امتیاز شما بسته به اینکه همسر یا شریک همراه دارید تغییر می کند، می توانید امتیاز خود را با لیست کردن آنها به عنوان غیر همراه افزایش دهید. اگر اقامت دائم دریافت می کنید، همچنان می توانید از آنها حمایت مالی کنید تا در کانادا به شما بپیوندند ، اما این به معنای یک دوره جدایی است.

سوم، همسر شما ممکن است در واقع متقاضی قوی تری باشد. مطمئناً باید تلاش کنید تا محاسبه کنید اگر همسرتان متقاضی اصلی بود، با یا بدون همراهی شما، چند امتیاز کسب می کرد.

نکته مهاجرت: اگر شما و همسر یا شریکتان هر دو کاندیدای قوی هستید، می توانید هر کدام یک نمایه را به استخر اکسپرس انتری ارسال کنید و یکدیگر را به عنوان همراه فهرست کنید. به این ترتیب شانس موفقیت خود را دو برابر می کنید!

اگر در آزمون‌های زبان تا حد ممکن نتایج خوبی کسب کرده‌اید، تا حد امکان برای تجربه کاری خود امتیاز کسب کرده‌اید، امتیاز همسرتان را به حداکثر رسانده‌اید، و هنوز امتیاز رقابتی ندارید، راه‌های چالش‌برانگیزتری وجود دارد که می‌توانید آن را بهبود بخشید.

4. پیشنهاد کار

یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط از یک کارفرمای کانادایی می تواند بین 50 تا 200 امتیاز اضافی به شما بدهد. برای ارتباط با کارفرمایان کانادایی در حوزه کاری خود، زمانی را در بانک کار کانادا ، و همچنین تابلوهای شغلی خصوصی و سایت های شبکه های اجتماعی صرف کنید.

5. نامزدی استانی

اگر از یک استان نامزد دریافت کنید، 600 امتیاز اضافی دریافت می کنید. بسیاری از استان‌ها یک برنامه نامزدی همراستا با اکسپرس اینتری اجرا می‌کنند، اما معمولاً این به عهده کاندیدا است که بفهمد برای کدام برنامه‌ها واجد شرایط هستند و چگونه باید درخواست دهند. به خاطر داشته باشید که درخواست برای نامزدی استانی معمولاً یک روند درخواست کاملاً جداگانه است.

6. مطالعه کنید

بازگشت به مدرسه یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ برای افزایش امتیاز است، اما می تواند تأثیر زیادی نیز داشته باشد. یک برنامه کوتاه مانند گواهینامه یک ساله پس از دوره متوسطه می تواند امتیازات زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر در حال حاضر یک مدرک فوق متوسطه سه ساله یا بیشتر، به ارزش 120 امتیاز، و یک برنامه یک ساله دوم را دارید، می توانید 8 امتیاز اضافی را برای تحصیل صرف کنید. اگر قبلاً CLB 9 و دو سال سابقه کار در کانادا داشته اید، می توانید 50 امتیاز اضافی برای قابلیت انتقال مهارت دریافت کنید. این 58 امتیاز اضافی اکسپرس اینتری است.

مدارک تحصیلی کانادا در اکسپرس اینتری بسیار ارزشمند است و دانشجوی بین المللی بودن می تواند درهای زیادی را برای اقامت دائم در کانادا باز کند که در غیر این صورت ممکن است واجد شرایط نباشید.

کاندیدای ایده آل اکسپرس اینتری چیست؟

هیچ نوع پروفایلی برای همه افراد وجود ندارد که واجد شرایط اکسپرس اینتری باشد. داوطلبانی که وارد استخر می شوند، امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را دریافت می کنند . کسانی که رتبه بالاتری دارند، به احتمال زیاد دعوت نامه ای برای درخواست دریافت می کنند . عوامل انتخابی که می تواند بر امتیاز CRS شما تأثیر بگذارد عبارتند از: مهارت زبان، سن شما، سطح تجربه کاری، تحصیلات و ارتباطات کانادایی.

نامزدهای اکسپرس انتری ایده آل شرایط زیر را دارند:

  • زیر 30 سال باشد
  • داشتن حداقل دو مدرک لیسانس یا فوق لیسانس
  • قادر به نشان دادن مهارت متوسط ​​تا بالا در زبان انگلیسی و/یا فرانسوی ( معیار زبان کانادایی [CLB] سطح نهم یا بالاتر)
  • حداقل سه سال سابقه کار ماهر داشته باشد

عوامل دیگری که واقعاً می توانند امتیاز CRS شما را افزایش دهند عبارتند از:

  • تسلط بیشتر به زبان انگلیسی و/یا فرانسوی
  • دوزبانگی در فرانسه و انگلیسی
  • مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری. تحصیلات
  • تجربه کاری یا تحصیلی در کانادا
  • یک برادر یا خواهر کانادایی که در حال حاضر در کانادا زندگی می کند
  • یک پیشنهاد کار ترتیب داده شده از یک شرکت کانادایی
  • نامزدی از برنامه نامزدهای استانی

سوالات متداول

تفاوت بین امتیازات واجد شرایط اکسپرس اینتری و امتیاز CRS چیست؟

برای درخواست تحت برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، نامزدها باید ابتدا حداقل نمره 67 را در شبکه امتیازات واجد شرایط بودن FSW کسب کنند . هنگامی که یک کاندید FSW یا هر کاندید اکسپرس انتری دیگر وارد استخر اکسپرس انتری شود، امتیاز CRS را دریافت خواهد کرد. کانادا از امتیاز CRS رتبه بندی همه نامزدها در مقابل یکدیگر در استخر اکسپرس انتری استفاده می کند. تقریباً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار می کند که حداقل امتیاز CRS را تعیین می کند. کسانی که در استخر با امتیاز CRS بالاتر از حد معین هستند، دعوتنامه ای برای درخواست اقامت دائم کانادا دریافت خواهند کرد.

آیا حداقل امتیاز برای اکسپرس اینتری وجود دارد؟

حداقل امتیاز CRS مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا از قرعه کشی به قرعه کشی تغییر می کند. به همین دلیل، مهم است که اقداماتی را برای بهبود رتبه خود در گروه نامزدها انجام دهید تا شانس خود را برای دریافت دعوتنامه افزایش دهید.

امتیاز زبان من چگونه محاسبه می شود؟

امتیاز زبان اکسپرس انتری بر اساس امتیازی است که یک داوطلب در یکی از امتحانات رسمی انگلیسی یا فرانسوی کانادا کسب می کند. اگر داوطلبی در هر دو زبان فرانسه یا انگلیسی تسلط بالایی داشته باشد، می تواند تعداد امتیازهای دریافتی را تحت ضریب زبان امتیاز CRS خود به حداکثر برساند .

نمره آیلتس من چگونه بر نمره CRS من تأثیر می گذارد؟

نمره IELTS یا CELPIP شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر نمره CRS شما داشته باشد. به دست آوردن حداقل معیار زبان کانادایی (CLB) 9 در هر بخش از امتحان می تواند امتیاز عامل انتقال مهارت شما را دو برابر کند که می تواند امتیاز CRS شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

داوطلبان اکسپرس انتری می توانند مهارت خود را در یکی از زبان های رسمی کانادا – فرانسوی یا انگلیسی نشان دهند. اگر در زبان فرانسه تسلط بیشتری دارید، می توانید به جای آن در آزمون فرانسه شرکت کنید. در این صورت نیازی به شرکت در آزمون آیلتس یا سلپیپ نیست. درعوض، باید هدف خود را کسب حداقل CLB 9 در هر بخش از آزمون فرانسه برای به حداکثر رساندن امتیاز زبان خود داشته باشید.

آیا همسرم نیاز به شرکت در آزمون آیلتس دارد؟

اگر از طریق برنامه FSW به همراه همسر خود یک نمایه اکسپرس اینتری ارسال می کنید، بسته به نمره FSW شما ممکن است نیاز به شرکت در آزمون زبان مانند آیلتس داشته باشند. اگر همسر شما حداقل CLB 4 را در هر بخش از یکی از امتحانات زبان تعیین شده IRCC کسب کند ، می توانید 5 امتیاز اضافی برای امتیاز FSW خود دریافت کنید. اگر امتیاز شما زیر 67 باشد، این امتیازات می تواند به شما کمک کند واجد شرایط ارسال نمایه شوید.

نتایج زبان همسرتان نیز ممکن است به افزایش امتیاز CRS شما کمک کند و شانس شما را در استخر اکسپرس اینتری افزایش دهد.

چرا امتیاز اکسپرس اینتری من صفر است؟

اگر امتیاز اکسپرس اینتری شما صفر باشد، به این معنی است که پروفایل شما شرایط واجد شرایط بودن را ندارد. این می تواند بلافاصله پس از ارسال نمایه اکسپرس انتری شما یا پس از ماه ها استفاده از نمایه شما رخ دهد. برخی از دلایل متداول که نمایه دیگر واجد شرایط نمی شود عبارتند از:

  • نتایج زبان منقضی شده یا گزارش ECA؛
  • دیگر حداقل الزامات صندوق تسویه را برآورده نمی کند.
  • از دست دادن امتیاز واجد شرایط بودن نسبت به فاکتور سن (برای کارگران ماهر فدرال)
  • دیگر الزامات تجربه کاری را برآورده نمی کند (کمتر از یک سال سابقه کار در 10 سال گذشته)؛
  • داشتن کمتر از یک سال سابقه کار در کد NOC اولیه

چه نمره CRS برای روابط عمومی کانادا لازم است؟

هیچ امتیاز CRS خاصی وجود ندارد که یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا را تضمین کند. CRS CRS همیشه در نوسان است. دولت کانادا قبل از هر قرعه کشی اکسپرس اینتری، CRS CRS را اعلام نمی کند.

نامزدهای اکسپرس اینتری ممکن است پس از دریافت نامزدی استانی، 600 امتیاز نسبت به امتیاز CRS خود دریافت کنند.

روند امتیاز CRS

در سال 2021، کانادا بین برگزاری قرعه کشی های کلاس تجربه کانادا (CEC) و برنامه نامزد استانی (PNP) به تناوب برگزار شد. در سال 2021، CRS در قرعه کشی های CEC به پایین ترین حد خود رسید. در فوریه 2021، دولت کانادا بیش از 27000 نامزد CEC را با امتیاز CRS کمتر از 75 دعوت کرد. محدوده CRS برای قرعه کشی PNP بین 600-800 بود. کاهش بالای CRS در قرعه کشی های PNP به دلیل 600 امتیاز اضافی است که به نامزدهای PNP داده می شود. این بدان معناست که قبل از دریافت نامزدی، نامزد PNP با رتبه پایین، امتیاز CRS کمتر از 100 داشت.

آیا 438/459/467/462 یک امتیاز CRS خوب است؟

کمترین امتیاز CRS انتخاب شده در سال 2019، 438 بود – با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که داشتن این امتیاز منجر به دعوت‌نامه شود. اینکه آیا دعوت نامه ای از دولت فدرال یا استانی دریافت می کنید، علاوه بر مشخصات فردی شما، به عوامل خارجی مختلفی بستگی دارد.

نمره CRS در 400 متوسط ​​تا بالا معمولاً یک امتیاز خوب در نظر گرفته می شود که ممکن است به شانس شما برای انتخاب شدن توسط یک استان کمک کند.

در طول همه‌گیری کووید-19، استان‌ها به دعوت مستقیم از کاندیداها از استخر اکسپرس انتری ادامه داده‌اند، گاهی اوقات حداقل CRS را هدف قرار می‌دهند، گاهی اوقات فقط عوامل دیگری مانند تجربه کاری، یا کاندیداها در شبکه امتیازات خودشان را هدف قرار می‌دهند.

از آنجایی که نمی توان قبل از هر امتیاز قرعه کشی CRS را پیش بینی کرد، مهم است که اقداماتی را برای به حداکثر رساندن امتیاز CRS خود در هر کجا که ممکن است انجام دهید.

تاریخچه امتیاز CRS

برای تاریخچه قرعه‌کشی‌های گذشته و محدودیت‌های CRS، از صفحه قرعه‌کشی اختصاصی اکسپرس اینتری ما دیدن کنید .

نحوه محاسبه امتیاز CRS

برای محاسبه امتیاز CRS خود، ابتدا باید بدانید که چگونه کانادا از طریق سیستم رتبه بندی جامع به داوطلبان اکسپرس اینتری امتیاز می دهد. سپس می توانید امتیازات خود را در برابر هر فاکتور محاسبه کنید تا تعیین کنید که چگونه در استخر اکسپرس اینتری رتبه بندی می کنید.

برای دریافت تخمینی از امتیاز CRS خود، ابزار رایگان محاسبه امتیاز CRS ما را پر کنید .

نمایه اکسپرس اینتری چیست؟

نمایه اکسپرس انتری یک فرم الکترونیکی است که توسط داوطلبان واجد شرایط ارسال می‌شود که شامل اطلاعات شخصی مانند سن، تجربه کاری، تحصیلات، توانایی زبان‌های فرانسوی و انگلیسی، جزئیات خانوادگی و روابط با کانادا می‌شود.

با استفاده از این جزئیات، کانادا پروفایل ها را در استخر اکسپرس اینتری در مقابل یکدیگر رتبه بندی می کند و تعیین می کند که چه کسی دعوت نامه را دریافت می کند.

نحوه ایجاد نمایه اکسپرس اینتری

برای ایجاد نمایه اکسپرس اینتری، ابتدا باید یک حساب امن IRCC ایجاد کنید . اگر نماینده ای از طرف شما نمایه ای را ارسال می کند، نمایه را از طریق پورتال مجاز نمایندگان پولی خود ارسال می کند.

پس از ایجاد یک حساب کاربری، شما یا نماینده شما باید یک پرسشنامه واجد شرایط بودن را پر کنید تا مشخص شود که آیا واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری هستید یا خیر. اگر واجد شرایط هستید، گام بعدی پر کردن یک فرم آنلاین با اطلاعات خود، از جمله جزئیات مربوط به سن، تجربه کاری، تحصیلات و نتایج آزمون زبان است. پس از ارسال فرم، سیستم اکسپرس انتری به طور خودکار امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) شما و اینکه در کدام برنامه واجد شرایط هستید را تعیین می کند.

چه نتایج زبانی برای اکسپرس اینتری لازم است؟

اکثر برنامه های اکسپرس اینتری به حداقل معیار زبان کانادایی 7 در هر حوزه از آزمون زبان فرانسه یا زبان انگلیسی (باند 6 در هر حوزه از آزمون آیلتس) نیاز دارند.

برای داوطلبانی که تحت برنامه تجارت ماهر فدرال (FST) درخواست می کنند، یا متقاضیان CEC با شغل اصلی در مهارت NOC نوع B، استثناهایی برای این حداقل شرط وجود دارد.

کدام گزارش ECA برای اکسپرس اینتری نیاز دارم؟

گزارش ECA مورد نیاز برای اکسپرس اینتری باید برای مقاصد مهاجرت صادر شود. برای مطالعه بیشتر در مورد گزارش های ارزیابی اعتبار تحصیلی، از صفحه اختصاصی ما دیدن کنید .

پیشنهاد شغلی چگونه بر نمایه اکسپرس اینتری من تأثیر می گذارد؟
اضافه کردن یک پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی ممکن است امتیاز CRS اکسپرس انتری شما را 50 تا 200 امتیاز افزایش دهد. در بیشتر موارد، برای اعطای این امتیازها، ارزیابی تأثیر مثبت بر بازار کار (LMIA) لازم است.

یک پیشنهاد شغلی غیررسمی هیچ امتیاز اضافی به نمایه اکسپرس اینتری شما نمی دهد و نباید در برنامه ذکر شود.

چگونه کد NOC خود را پیدا کنم؟

می توانید کد NOC خود را با جستجو در ماتریس NOC برای عنوان شغل یا صنعت خود بیابید. مهم است که مطمئن شوید اکثر وظایف اصلی فهرست شده در NOC که انتخاب می کنید با شرح شغل شما مطابقت دارند.

برای راهنمایی کامل در مورد نحوه یافتن کد NOC خود، از صفحه اختصاصی ما دیدن کنید .

چرا من واجد شرایط ارسال نمایه اکسپرس اینتری نیستم؟

برای ارسال نمایه، باید حداقل شرایط لازم برای یکی از برنامه های فدرال اکسپرس اینتری را داشته باشید. اگر واجد شرایط ارسال نمایه نیستید، ممکن است به این دلیل باشد که حداقل شرایط برنامه را برآورده نمی‌کنید، یا کمتر از حداقل مدرک لازم برای سرمایه دارید.

چگونه می توانم وضعیت نمایه اکسپرس اینتری خود را بررسی کنم؟
برای بررسی وضعیت نمایه اکسپرس اینتری خود، باید وارد حساب IRCC خود شوید و روی «مشاهده برنامه‌هایی که ارسال کرده‌اید»، سپس «وضعیت نمایه اکسپرس اینتری» و «نمایه خود را مشاهده کنید» کلیک کنید.

نمایه اکسپرس اینتری چقدر اعتبار دارد؟

مشخصات اکسپرس اینتری 12 ماه اعتبار دارد. با این حال، اگر زمانی که در استخر هستید، واجد شرایط ورود سریع نباشید، ممکن است نمایه شما قبل از گذشت 12 ماه حذف شود.

دعوت نامه برای درخواست چیست؟

دعوت به درخواست (ITA) یک دعوت نامه برای ارسال درخواست اقامت دائم به افراد خاصی است که نمایه اکسپرس اینتری را ارسال کرده اند. برای پذیرش دعوت نامه (ITA)، باید یک درخواست کامل برای اقامت دائم ظرف 60 روز پس از دریافت دعوت نامه ارسال کنید.

اگر دعوتنامه ای برای درخواست دریافت کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر دعوت نامه ای برای درخواست (ITA) دریافت کردید، باید ظرف 60 روز درخواستی برای اقامت دائم ارسال کنید. اگر مهلت را از دست بدهید یا رد کنید، ITA شما ناپدید می شود و ممکن است دعوت دیگری دریافت نکنید.

نحوه دریافت گواهی پلیس اکسپرس اینتری

هر کشور دستورالعمل های متفاوتی در مورد نحوه دریافت گواهی نامه ترخیص پلیس (PCC) برای اکسپرس اینتری دارد. برای دریافت دستورالعمل‌های خاص کشور در مورد نحوه دریافت PCC، به صفحه وب IRCC مراجعه کنید .

برای اکسپرس اینتری چه مدرکی برای تجربه کاری لازم است؟

برای ارائه مدرک برای هر دوره از تجربه کاری در نمایه اکسپرس انتری خود، باید یک نامه مرجع از هر یک از کارفرمایان خود در 10 سال گذشته تهیه کنید. در صفحه نحوه نوشتن یک نامه مرجع برای مهاجرت به کانادا و اینکه در صورت نیاز چه مدارکی را می توان به جای یک نامه مرجع استفاده کرد.

نحوه دریافت گواهی پزشکی برای اکسپرس اینتری

برای دریافت گزارش پزشکی برای اکسپرس اینتری، باید به پزشک پانل IRCC مراجعه کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نیاز، از صفحه گزارش آزمون پزشکی مهاجرت کانادا ما دیدن کنید .

نحوه اثبات وجوه تسویه حساب برای اکسپرس اینتری

برای اثبات وجود وجوه برای اکسپرس انتری، متقاضیان باید نامه هایی را از موسسات مالی که پول خود را در آنجا نگهداری می کنند ارسال کنند. نامه باید شامل موارد زیر باشد:

  • بر روی سربرگ موسسه مالی چاپ شده است
  • اطلاعات تماس موسسه مالی را درج کنید
  • نام متقاضی را درج کنید
  • هر گونه بدهی یا وام معوق را فهرست کنید
  • اطلاعات زیر را برای هر حساب اضافه کنید:
  • شماره حساب ها
  • تاریخ افتتاح
  • موجودی جاری هر حساب
  • میانگین موجودی برای شش ماه گذشته

چه چیزی بهتر است: PNP یا Express Entry؟

اگر امتیاز CRS کافی برای دعوت شدن در قرعه کشی فدرال ندارید، PNP ممکن است گزینه ای برای افزایش شانس شما باشد.

اکثر PNP ها به متقاضی نیاز دارند که پروفایل اکسپرس اینتری داشته باشد. از آنجایی که یک نمایه اکسپرس انتری ارسال رایگان است، با ایجاد آن چیزی را از دست نمی دهید.

اگر در قرعه کشی اکسپرس اینتری فدرال بدون PNP انتخاب شده اید، این گزینه بهتری است زیرا نیاز به زمان پردازش استانی اضافی را دور می زند.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا PNP یا Express Entry برای شما بهتر است، تکمیل ارزیابی آنلاین رایگان مهاجرت ما است .

آیا می توانم همزمان برای Express Entry و PNP اقدام کنم؟

اگر از طریق PNP درخواست می دهید، در نهایت باید برای وضعیت اقامت دائم به دولت فدرال درخواست دهید. نحوه ارسال درخواست اقامت دائم به این بستگی دارد که آیا PNP شما با سیستم اکسپرس انتری (“Enhanced”) هماهنگ است یا خیر.

اگر PNP شما بهبود یافته است، می توانید درخواست اقامت دائم خود را از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای پردازش سریع ارسال کنید. کاندیداهایی که تحت پی‌ان‌پی اکسپرس انتری هم‌تراز شده یا پیشرفته‌شده نامزدی دریافت می‌کنند، 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز CRS خود دریافت خواهند کرد. این امتیازهای اضافی اساساً یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) را از طریق قرعه کشی بعدی در استخر اکسپرس اینتری تضمین می کنند. هدف IRCC یک زمان پردازش 6 ماهه است، اما زمان‌های پردازش فعلی متفاوت است و توصیه می‌کنیم در زمان درخواست برای دریافت به‌روزترین اطلاعات، وب‌سایت IRCC را بررسی کنید .

اگر PNP شما “Base” است، باید آن را از طریق پورتال اقامت دائم غیر اکسپرس اینتری ارسال کنید. PNP های پایه خارج از سیستم اکسپرس اینتری کار می کنند و تابع زمان پردازش استاندارد PNP هستند که معمولاً بسیار کندتر از برنامه های کاربردی PNP پیشرفته است.

بررسی کنید که آیا واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری هستید یا خیر
چگونه یک برنامه نامزد استانی بر نمایه اکسپرس اینتری من تأثیر می گذارد؟
دریافت نامزدی از یک برنامه نامزد استانی می تواند امتیاز CRS اکسپرس انتری شما را تا 600 امتیاز افزایش دهد. این امتیازات اضافی اساساً یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا را تضمین می کند.

آیا اکسپرس انتری همان اقامت دائم است؟

اکسپرس اینتری سیستمی است که درخواست های اقامت دائم را از طریق سه برنامه اصلی مهاجرت مدیریت می کند.

قرعه کشی اکسپرس اینتری چیست؟

تقریباً هر دو هفته یکبار، کانادا یک دور دعوت نامه برای نامزدهای دارای نمایه در استخر اکسپرس انتری که دارای یک CRS مشخص شده هستند، صادر می کند. داوطلبانی که در قرعه کشی اکسپرس اینتری دعوتنامه دریافت می کنند، می توانند برای وضعیت اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

قرعه کشی اکسپرس اینتری چه زمانی انجام می شود؟
در حالی که هیچ برنامه مشخصی برای قرعه کشی های اکسپرس اینتری وجود ندارد، معمولاً هر دو هفته یکبار، معمولاً چهارشنبه برگزار می شود.

قانون اکسپرس انتری تای بریک چیست؟

قانون تساوی یک تاریخ است که توسط IRCC برای تعیین اینکه کدام کاندیداهای دارای امتیاز CRS یکسان ITA دریافت می کنند استفاده می شود. IRCC از قانون تساوی در صورتی استفاده می کند که پروفایل های متعددی با همان امتیاز CRS وجود داشته باشد. این به کنترل تعداد ITAهای صادر شده در هر قرعه کشی کمک می کند. اگر امتیاز یک نامزد با برش CRS یکسان باشد، فقط در صورتی ITA دریافت می‌کند که قبل از قانون شکستن یک نمایه ارائه کرده باشد.

شماره پروفایل اکسپرس اینتری چیست؟

پس از ارسال نمایه اکسپرس اینتری، نامه تاییدیه ای دریافت خواهید کرد که حاوی شماره نمایه اکسپرس اینتری شما است. شماره در گوشه سمت چپ بالا نشان داده می شود و باید با “E” شروع شود.

چرا ورود به سیستم اکسپرس اینتری کار نمی کند؟

پورتال آنلاین IRCC اغلب مشکلات فنی را تجربه می کند که می تواند مانع از دسترسی شخصی به نمایه اکسپرس اینتری خود شود. این مشکلات اغلب با پاک کردن حافظه پنهان مرورگر یا با استفاده از یک مرورگر وب دیگر قابل حل است.

آیا می توانم اکسپرس اینتری را بدون سابقه کار درخواست کنم؟

تمام برنامه های اقتصادی که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند، حداقل به یک سال تجربه کاری ماهر برای اعمال نیاز دارند.حداکثر سن

اکسپرس اینتری چقدر است؟

حداکثر سن برای متقاضیان اکسپرس اینتری وجود ندارد. متقاضیان 20 تا 29 بالاترین امتیاز را برای سن دریافت می کنند. اگر شما به طور قابل توجهی بزرگتر از 35 سال هستید، اما سطح تحصیلات یا ارتباطات بالایی در کانادا دارید، این موارد می توانند به راحتی بر نقاط از دست رفته برای سن غلبه کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *