پرش به محتوا
applytalkshow
Home
بورسیه فول فاند چیست؟

معنی فول فاند

بورسیه تحصیلی فول فاند، بورسیه ای است که پول کافی برای پوشش هزینه های کامل حضور، از جمله شهریه، اتاق و غذا، کتاب و سایر هزینه های مرتبط را فراهم می کند.

انواع مختلفی از بورس تحصیلی موجود است، از جمله بورسیه های مبتنی بر شایستگی، بورسیه های مبتنی بر نیاز و بورسیه های ورزشی. با این حال، همه بورسیه ها به طور کامل شرایط مالی لاکچری را تامین نمی کند. اما برای زندگی دانشجویی مناسب است.

اگر علاقه مند به درخواست برای بورسیه تحصیلی هستید، حتماً در مورد انواع مختلف بورسیه های موجود تحقیق کنید و بهترین مورد را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده می کند. و به یاد داشته باشید که زودتر درخواست دهید زیرا بسیاری از بورسیه ها قبل از شروع سال تحصیلی مهلت دارند. موسسه اپلای تاک شو افتخار دارد با ارائه آموزش های باکیفیت و پست روزانه ی ده ها بورسیه تحصیلی و کاریِ فول فاند (تحصیل رایگان همراه با حقوق) در تمامی مقاطع در سراسر دنیا (از اروپا تا آمریکا، کانادا و استرالیا)، قوی ترین مرجع فارسی بورسیه های فول فاند در خدمت عزیزانی که قصد اپلای و مهاجرت تحصیلی دارند قرار دهد.   

چگونه دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت این بورسیه های تحصیلی با فول فاند هستند؟

راه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی وجود دارد. یکی از راه های رایج، شایستگی تحصیلی است. برای مثال، بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی که نمرات و نمرات آزمون بالایی دارند، بورسیه می دهند.

راه دیگر برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی، نشان دادن نیاز مالی است. بسیاری از سازمان ها و دولت ها به دانشجویان خانواده های کم درآمد بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

راه دیگر برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی از طریق خدمات اجتماعی یا فعالیت های فوق برنامه است. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه های بورسیه برای دانش آموزانی که در جوامع خود داوطلب شده اند یا در نقش های رهبری در باشگاه ها یا سازمان های مدرسه شرکت کرده اند، پول ارائه می کنند.

همچنین تعدادی از شرکت ها و سازمان های خصوصی وجود دارند که به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهند. با این حال، اینها معمولاً با شرایط خاصی همراه هستند، مانند ثبت نام در یک رشته خاص.

آیا تفاوتی بین بورسیه تحصیلی کامل و با فول فاند وجود دارد؟

نه. حداقل نه آن گونه که اکثر مردم آنها را درک می کنند. تامین کامل و کمک هزینه تحصیلی با فول فاند به این معنی است که بورس تحصیلی، شهریه، محل اقامت و اقامت برای دانشجویان کارشناسی را پوشش می دهد. از طرف دیگر، اصطلاح “کمک هزینه تحصیلی کامل” معمولاً به این معنی است که در حالی که شهریه تحت پوشش است، هنوز باید سایر هزینه های خود را پوشش دهید.

بورسیه های کارشناسی

بورسیه های زیادی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی وجود دارد. یکی از راه های عالی برای اطلاع از فرصت های بورسیه، جستجو در اینترنت یا صحبت با مشاور راهنمایی است.

در آمریکا برخی از بورس های تحصیلی خاص  که ممکن است در دسترس شما باشد عبارتند از بورس تحصیلی فولبرایت، بورسیه شایستگی ملی و بورسیه رودز. علاوه بر این، بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی را به طور خاص برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید و همه گزینه های خود را بررسی کنید تا بهترین مناسب برای خود را پیدا کنید!

دریافت بورسیه تحصیلی در کارشناسی ارشد و دکتری

متقاضیانی که قصد دریافت بورسیه ارشد و دکتری را دارند، به مراتب کار راحتتری را دارند. چرا که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند در ازای کارهایی چون انجام تحقیقات، حل تمرین، مراقب امتحانات، تصحیح برگه های امتحانی پول دریافت کنند. عمده پولی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، از طریق موسسات تحقیقاتی هست که یا دانشجویان را با قرارداد موقت به استخدام خود در می آورند یا با پرداخت پول به استاد این امکان را به او میدهند که دانشجو استخدام کنند. به این نوع فاند RA که مخفف Research Assistant  یا دستیار محقق می باشد. نوع دیگر از فاند TAship یا Teaching Assistant می باشد که دانشجو ما به ازای انجام کارهای آکادمیک از جمله حل تمرین، مراقب امتحانات، تصحیح برگه های امتحانی از دانشگاه پول دریافت کرده و شهریه او وئیو (waive) یا ملغی می شود.

بورسیه فول فاند اروپا

تقریبا شرایط کاملا مشخصی برای دریافت بورسیه نیست، هر استاد، دانشگاه، و حتی کشور به قسمت های مختلف رزومه اهمیتی متفاوتی می دهند. به طور طبیعی می توان کمبود ها در یک حوزه را با تقویت دیگر قسمت های رزومه جبران کرد. پس به هیچ عنوان ناامید نبوده و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. از جمله قسمت های رزومه می توان به “تجربه تحقیقاتی مرتبط”، “مقاله مرتبط و یا غیر مرتبط”، “معدل”، “رتبه دانشگاه”، “مدرک زبان” و “تجربه کاری مرتبط ” اشاره نمود.

امکان بدست آوردن بورسیه فول فاند اروپا

در اروپا اکثر دانشگاه ها به صورت یک موقعیت در یک حوزه خاص جذب دانشجو می کنند. و باید هر فرد به هریک از بورسیه جداگانه اپلای کنند. اما در آمریکا و کانادا و استرالیا معمولا به دانشکده به صورت کلی اپلای می شود. پس از اپلای از بین دانشجویان متقاضی چند دانشجو با دو تا سه مصاحبه دعوت شده و در نهایت به دانشجوی شایسته بورسیه اعطا خواهد شد. بنابراین دانشجوی با درنظر گرفتن رزومه خود و موقعیت اعلان شده اپلای دنبال بورسیه های مناسب بوده و اپلای بفرمایند.

امکان بدست آوردن بورسیه فول فاندآمریکا، کانادا و استرالیا

در این کشورها معمولا بورسیه در یک حوزه خاص اعلام نمی شود. و اپلای رسمی از طریق تحصیلات تکمیلی دانشگاه و یا از طریق استاد به صورت غیر رسمی انجام می شود. البته معمولا در بسیاری از دانشگاه های این سه کشور اول باید توافق استاد راهنما جلب شده و سپس به دانشگاه اپلای شود. در آمریکا در دانشگاه های با رتبه بندی عالی قدرت استاد کمتر بوده و کمیته انتخاب دانشجو نقش اصلی را ایفا میکند اما در دانشگاه های دیگر استاد می تواند نقش موثرتری ایفا کند. بنابراین باید با استاد قبل از اپلای از طریق ایمیل  ارتباط برقرار کنید. در صورت جلب نظر اولیه استاد شما به مصاحبه تصویری و یا صوتی دعوت خواهید شد.
در کانادا بغیر از یکی دو دانشگاه خاص معمولا توصیه می شود قبل از اپلای نظر استاد راهنما جلب شود چرا که هم در کانادا و هم در آمریکا دانشگاه ها دارای هزینه اپلای برای بررسی مدارک یا همان اپلیکیشن فی می باشد (که در مقاله دیگری به طور مفصل تری به این مورد پرداخته شده است.) تا در صورت مخالفت استاد از اپلای به دانشگاه خودداری کرده و برای اپلای های به اصطلاح نافرجام هزینه اضافی تا حد امکان پرداخت نشود.
اما در اکثر دانشگاه های استرالیا به نوعی می توان گفت که گرفتن تایید استاد الزامی است. بنابراین باید با استاد قبل از اپلای از طریق ایمیل در ارتباط باشید. و سپس در صورت تایید استاد به دانشگاه اپلای بفرمایید. معمولا دانشگاه های استرالیا هزینه ای بابت بررسی مدارک یا همان اپلیکیشن فی  دریافت نمی کنند.

سوالات متداول در حوزه بورسیه فول فاند آمریکا:

چگونه می توانم بورسیه تحصیلی کارشناسی در ایالات متحده دریافت کنم؟
بهترین راه برای جستجوی بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی استفاده از موتور جستجوی بورسیه است. با استفاده از یک موتور جستجوی بورسیه تحصیلی، می توانید معیارهای خاص خود را وارد کنید (به عنوان مثال رشته تحصیلی، مکان و غیره) و پایگاه داده لیستی از گزینه های بورسیه تحصیلی را ایجاد می کند که با شرایط شما مطابقت دارند.

یکی دیگر از نکات عالی این است که با دفتر کمک مالی کالج خود تماس بگیرید و در مورد بورسیه هایی که به طور خاص برای دانش آموزان مدرسه شما در دسترس است سؤال کنید. بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها بورسیه‌های داخلی خود را دارند که لزوماً منتشر نمی‌شوند، بنابراین انجام تحقیقات شما قطعاً به درد می‌خورد!

همچنین می توانید بورسیه های خصوصی ارائه شده توسط سازمان های خارجی را بررسی کنید. اینها تمایل بیشتری به رقابت دارند، اما سازمان های زیادی وجود دارند که به دنبال سرمایه گذاری بر روی دانشجویان آینده دار از سراسر جهان هستند.

چگونه یک دانشجوی بین المللی می تواند بورسیه تحصیلی کامل در ایالات متحده دریافت کند؟
راه های مختلفی وجود دارد که دانشجویان بین المللی ثبت نام شده می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی کامل در ایالات متحده جستجو کنند. یکی از محبوب ترین گزینه ها درخواست برای بورسیه تحصیلی فولبرایت است، که یک برنامه با حمایت دولت است که برای دانشجویان از سراسر جهان که می آیند و در ایالات متحده تحصیل می کنند بودجه ارائه می دهد. گزینه دیگر درخواست برای بورسیه های بین المللی از طریق سازمان های خصوصی یا شرکت ها بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های بورسیه تحصیلی را به طور خاص برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند، بنابراین قطعاً ارزش دارد که کمی تحقیق کنید تا ببینید آیا هر یک از اینها ممکن است مناسب شما باشد یا خیر.

البته، یکی دیگر از راه‌های بالقوه دریافت بورسیه تحصیلی کامل، صرفاً درخواست برای مدارسی است که بسته‌های کمک مالی سخاوتمندانه برای دانشجویان بین‌المللی دارند. برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها بر اساس شایستگی علمی، بورسیه تحصیلی اعطا می‌کنند، در حالی که برخی دیگر نیاز مالی دانشجو را در نظر می‌گیرند. این مهم است که همه گزینه های خود را بررسی کنید و بهترین مناسب را برای خود پیدا کنید!

چند نکته برای گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی چیست؟

زودتر شروع کنید – هر چه زودتر شروع کنید، زمان بیشتری برای جمع آوری اطلاعات و درخواست برای بورسیه خواهید داشت.
تحقیقات خود را انجام دهید – انواع بورسیه های تحصیلی در دسترس هستند، بنابراین کمی جستجو کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب است.
به طور گسترده درخواست دهید – فقط به یک یا دو بورس تحصیلی پایبند نباشید. برای افزایش شانس خود برای برنده شدن، تا جایی که ممکن است درخواست دهید.
ددلاینها را رعایت کنید – مطمئن شوید که همه برنامه‌ها را به موقع ارسال می‌کنید!
دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید – ارائه دهندگان بورسیه اغلب دستورالعمل های خاصی دارند که باید دقیقاً دنبال شوند تا برای جایزه در نظر گرفته شوند.
یک مقاله قوی داشته باشید – این اغلب یکی از مهم ترین بخش های برنامه است.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند بورسیه تحصیلی کامل دریافت کنند؟
بله، دانشجویان بین المللی می توانند بورسیه تحصیلی کامل دریافت کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که رقابت برای این بورسیه ها بسیار شدید است. علاوه بر این، اکثر بورسیه ها مبتنی بر نیاز هستند، بنابراین دانشجویانی که می توانند نیاز مالی خود را نشان دهند از مزیت برخوردار خواهند بود. همچنین تعداد محدودی بورسیه تحصیلی در دسترس است، بنابراین همه دانشجویان بین المللی که درخواست می کنند، یک بورسیه دریافت نمی کنند. با این حال، روش‌های مختلفی برای جستجوی بورسیه‌ها وجود دارد، مانند استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین یا تماس با دفاتر کمک‌های مالی مدارسی که علاقه‌مند به شرکت در آن هستید. هیچ تضمینی برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود ندارد، اما اگر امیدوارید هزینه تحصیل خود را بدون پرداخت بدهی تامین کنید، قطعا ارزش آن را دارد.

چگونه می توانم برای تحصیل در ایالات متحده بورس تحصیلی بگیرم؟
چند راه برای اخذ بورسیه تحصیلی در ایالات متحده وجود دارد. اولین قدم تحقیق و شناسایی بورسیه هایی است که ممکن است واجد شرایط آنها باشید. وب سایت های زیادی مانند iefa.org وجود دارند که به شما امکان می دهند بر اساس معیارهای شخصی خود، بورسیه های تحصیلی را جستجو کنید. هنگامی که بورسیه های مختلف را که ممکن است واجد شرایط آنها باشید شناسایی کردید، گام بعدی شروع فرآیند درخواست است.

برای هر بورسیه، احتمالاً یک درخواست آنلاین وجود دارد که باید تکمیل شود. علاوه بر این، ممکن است مطالب تکمیلی نیز وجود داشته باشد که باید همراه با خود برنامه ارسال شود (مانند رونوشت، توصیه نامه و غیره).

چگونه می توانم در آمریکا به صورت رایگان تحصیل کنم؟
چند راه برای تحصیل رایگان در ایالات متحده وجود دارد. یک راه این است که در یک کالج اجتماعی شرکت کنید. کالج های محلی معمولاً نرخ شهریه کمتری نسبت به دانشگاه های چهار ساله دارند و بسیاری از آنها کمک های مالی و بورسیه ارائه می دهند. یکی دیگر از راه های تحصیل رایگان در ایالات متحده، شرکت در یک برنامه تحصیلی کار است. برنامه‌های تحصیلی کار به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در حین حضور در مدرسه به صورت پاره وقت کار کنند و درآمد آنها صرف پرداخت شهریه و سایر هزینه‌ها می‌شود. در نهایت، ممکن است بتوانید فرصت های بورس تحصیلی را پیدا کنید که تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل شما در ایالات متحده را پوشش دهد. قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه تأمین مالی تحصیلات، حتماً تمام گزینه های خود را به طور کامل بررسی کنید.

کدام دانشگاه ها بیشترین بورسیه را به دانشجویان بین المللی می دهند؟
اگر دانشجوی بین المللی هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کشور خود یا از دانشگاه های ایالات متحده باشید.

بهترین راه برای اطلاع از بورسیه های تحصیلی در دسترس دانشجویان بین المللی، تماس مستقیم با دانشگاه است. همچنین می توانید برای بورسیه های تحصیلی در وب سایت هایی مانند Cappex یا Fastweb جستجو کنید.

دانشگاه هایی که معمولاً بیشترین بورس تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند عبارتند از دانشگاه هاروارد، دانشگاه ییل، دانشگاه پرینستون و دانشگاه کلمبیا.

کدام کشورها بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند؟
بسیاری از کشورهای جهان بورسیه های تحصیلی کامل را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. برخی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویانی که به دنبال بورسیه تحصیلی هستند عبارتند از: ایالات متحده، کانادا، انگلستان و استرالیا.

روند درخواست برای بورسیه می تواند رقابتی باشد، بنابراین مهم است که تحقیق و آماده سازی را زود شروع کنید. شما باید اطلاعاتی در مورد برنامه های بورسیه تحصیلی مختلف جمع آوری کنید، و همچنین یک بسته درخواست قوی که شامل رونوشت ها، توصیه نامه ها و بیانیه شخصی شما می شود، تهیه کنید.

تعدادی منابع وجود دارد که می تواند به شما در جستجوی بورسیه کمک کند. برنامه بورس تحصیلی Chevening انگلستان یکی از بزرگترین برنامه های بورسیه تحصیلی در جهان است و جوایزی را به دانشجویان بیش از 160 کشور ارائه می دهد.

بهترین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی کدام است؟
هنگام انتخاب بهترین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. برخی از بورسیه ها بر اساس نیاز مالی هستند، در حالی که برخی دیگر بر اساس شایستگی علمی هستند. همچنین بورسیه های تحصیلی به طور خاص برای کشورها یا مناطق خاصی وجود دارد.

بورسیه های مبتنی بر نیاز می تواند یک گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی باشد که ممکن است منابع مالی لازم برای حضور در مدرسه را نداشته باشند. بورسیه های مبتنی بر شایستگی می تواند انتخاب خوبی برای دانشجویانی باشد که سوابق تحصیلی قوی دارند و می خواهند تحصیلات خود را در سطح پیشرفته دنبال کنند. بورسیه های تحصیلی خاص برای کشورها یا مناطق خاص می تواند راه خوبی برای ارتباط با دانشجویان دیگر از پیشینه شما و یادگیری فرهنگ های مختلف باشد.

وضعیت شما هر چه باشد، احتمالاً بورسیه ای وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به اهداف آموزشی خود کمک کند.

ساده ترین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی چیست؟
هیچ بورسیه تحصیلی آسانی برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. بورسیه ها بسیار رقابتی هستند و دانشجویان را ملزم به رعایت معیارهای علمی و/یا مالی خاصی می کند. همانطور که گفته شد، چند بورسیه تحصیلی وجود دارد که نسبت به سایرین راحت تر به دست می آیند.

برخی از بورسیه های تحصیلی که ممکن است برای دانشجویان بین المللی آسان تر باشد عبارتند از:

  • برنامه های بورسیه ارائه شده توسط کشور خود دانشجو
  • بورسیه های ارائه شده توسط سفارت یا کنسولگری دانشجویان در ایالات متحده
  • بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه های آمریکا به دانشجویان بین المللی
  • بورسیه های ارائه شده توسط سازمان ها یا شرکت های خصوصی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *